İmar ve Şehircilik Müdürlüğü 12 Haziran 2024, 11:32
Ahmet AĞDACI
İmar ve Şehircilik Müdür V.
0 (378) 315 10 81 - Dahili 116
imar@amasra.bel.tr
1. GEREKLİ DİLEKÇE VE EVRAK LİSTESİ
- GÜÇLENDİRME BAŞVURUSU
- KAMU RUHSAT BAŞVURUSU
- KAT İRTİFAKI
- MANTOLAMA
- MİMAR-MÜHENDİS BELEDİYE KAYIT EVRAK LİSTESİ
- PAFTA ÖRNEKLERİ
- YAPI KULLANMA İZİN BELGESİ (İSKAN)
- YAPI RUHSATI
- TADİLAT RUHSATI
- YENİDEN RUHSAT
- YENİLEME RUHSATI
- YOL KOTU TUTANAĞI
- YIKIM RUHSATI
- İFRAZ - TEVHİT - YOLA TERK
- İMAR DURUM BELGESİ
- İSİM DEĞİŞİKLİĞİ RUHSATI
- YAPI KAYIT BELGESİ İLE NUMARTAJ TALEBİ DİLEKÇE ÖRNEĞİ
2. GÖREV VE ÇALIŞMA YÖNETMELİĞİ
T.C.
AMASRA BELEDİYESİ
İMAR VE ŞEHİRCİLİK MÜDÜRLÜĞÜ
GÖREV VE ÇALIŞMA YÖNETMELİĞİ
BİRİNCİ BÖLÜM
Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanımlar
Amaç:
MADDE 1 – Bu yönetmeliğin amacı; Amasra Belediyesi İmar ve Şehircilik Müdürlüğünün görev, yetki ve sorumlulukları ile çalışma usul ve esaslarını düzenlemektedir.
Kapsam:
MADDE 2 – Bu Yönetmelik hükümleri Amasra Belediyesi İmar ve Şehircilik Müdürlüğünü kapsar.
Dayanak:
MADDE 3 – Bu yönetmelik 5393 sayılı Belediye Kanunu, 3194 sayılı İmar Kanunu, 634 Sayılı Kat Mülkiyeti Kanunu, 4708 sayılı Yapı Denetim Kanunu, 2863 sayılı Kültür ve Tabiat Varlıklarını Koruma Kanunu, 3621 sayılı Kıyı Kanunu, 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu, 2942 sayılı Kamulaştırma Kanunu, 2464 sayılı Belediye Gelirleri Kanunu, 6306 sayılı Afet Riski Altındaki Alanları Dönüştürülmesi Hakkında Kanun, 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu ve bu kanunlara bağlı yönetmelik hükümlerince hazırlanmıştır.
Tanımlar:
MADDE 4 – Bu yönetmelikte geçen;
Belediye : Amasra Belediyesi’ni,
Belediye Başkanı : Amasra Belediye Başkanını,
Belediye Başkan Yardımcısı : Amasra Belediyesi Başkan Yardımcılarını,
Meclis : Amasra Belediyesi Meclisi’ni,
Encümen : Amasra Belediyesi Encümeni’ni,
Müdürlük : İmar ve Şehircilik Müdürlüğü’nü,
Müdür : İmar ve Şehircilik Müdür veya Vekilini,
Memur : İmar ve Şehircilik Müdürlüğünde görev yapan memurları,
Personel : İmar ve Şehircilik Müdürlüğünde görev yapan tüm çalışanları, ifade eder.
Teşkilat Yapısı:
MADDE 5 –(1) Müdürlük; Müdür, Mühendis, Mimar ve Teknikerden oluşur.
(2) Müdürlük görevleri aşağıdaki konu başlıkları çerçevesinde oluşturulan kişiler veya servisler tarafından yürütülür.
a) Müdür,
b) Müdürlük arşiv, evrak kayıt ve takip,
c) Harita Servisi,
d) Şehir ve Bölge Planlama,
e) Koruma Uygulama Denetim,
f) Yapı Ruhsatı, Yapı Kullanma İzni, Basit/Esaslı Onarım,
g) Yapı Denetim,
h) Kaçak Yapı,
ı) Proje hazırlama,
i) Numarataj Sorumlusu tarafından Numaratajı yapılan yapılara Adres Kodu, UAVT verme,
Temel ilkeler:
MADDE 6 – (1) Amasra Belediye Başkanlığı İmar ve Şehircilik Müdürlüğünün çalışmalarında;
a) Uygulamalarda adalet ve hizmette eşitlik,
b) Karar alma, uygulama ve eylemlerde şeffaflık,
c) Hizmetlerin temin ve sunumunda yerindelik ve ihtiyaca uygunluk,
ç) Hesap verebilirlik,
d) Kurum içi yönetimde ve ilçeyi ilgilendiren kararlarda katılımcılık,
e) Belediye kaynaklarının kullanımında etkinlik ve verimlilik,
f) Hizmetlerde geçici çözümler ve anlık kararlar yerine sürdürülebilirlik temel ilkelerini esas alır.
İKİNCİ BÖLÜM
Görev, Yetki ve Sorumluluklar
Müdürlüğün görev, yetki ve sorumlulukları
MADDE 7 – İmar ve Şehircilik Müdürlüğü;
1) Görevlerini yasalar, yönetmelikler, genelgeler, yönergeler ve amirlerinin sözlü ve/veya yazılı direktifleri doğrultusunda eksiksiz olarak ve zamanında yapmak,
2) Hizmet verilen Dünya Miras alanında tarihine saygılı, yörenin geleneksel değerleri ile modern şehircilik ilkelerini bütünleştiren işlemler gerçekleştirmek,
3) Kültürel miras yönetiminde aktif çalışmaları yürütmek,
4) Müdürlüğe gelen giden evrakların EBYS (Elektronik Belge Yönetim Sistemi) üzerinden takibini yapmak ve kayıtlarını tutmak,
5) Müdürlüğün kurum içi ve dışı tüm yazışmalarını EBYS üzerinden yapmak,
6) Evrak ve Proje arşivlerini oluşturup düzenini sağlayarak takibini yapmak,
7) Encümen ve Meclis yazışmalarını yapmak,
8) Müdürlük ihtiyaçlarının karşılanması için evrak düzenlemek ve takibini yapmak,
9) Kamu kurum ve kuruluş taleplerinin, yasa, yönetmelikler ve genelgeler çerçevesinde incelenerek değerlendirilmesini sağlamak ve gereğini yapmak,
10) Vatandaşların planlara ilişkin taleplerinin yasa, yönetmelikler ve genelgeler çerçevesinde incelenerek gereğinin yapılmasını sağlamak,
11) İlçemiz hudutları içinde üst plan kararlarına uygun olarak Nazım ve Uygulama İmar Planı yapmak/yaptırmak ve Belediye Meclisine sunulmak üzere Müdürlük Görüşü ile birlikte ilgili mevzuat açısından değerlendirerek Başkanlık Makamına iletmek, Belediye Meclisince alınan kararları mevzuat çerçevesinde sonuçlandırmak,
12) Nazım ve Uygulama İmar Planı değişiklik taleplerini incelemek, değerlendirmek, değişikliğe ait iş ve işlemleri yürütmek, belediyemiz mülkiyetindeki taşınmazları ilgilendiren alanlarda imar planı değişikliği yapmak/ yaptırmak,
13) Onaylı planlar hakkında açılan her türlü davaya ait teknik görüş rapor ile ilgili belge ve bilgileri hazırlamak,
14) Müdürlükçe yapılan, yaptırılan, yada yaptırılarak Müdürlüğümüze iletilen her ölçekteki planlarda, planlama sürecinde ilgili kurum ve kuruluşların görüşüne başvurmak, bu kurum ve kuruluşlarla koordinasyonu sağlamak, ilgili planlama çalışmasını yapmak veya yaptırmak,
15) Plan yapım sürecinde hâlihazır haritaları temin etmek, kamu kurum ve kuruluşlarının görüşünü almak, gerekli jeolojik, jeoteknik, jeofizik zemin etütlerini temin etmek,
16) Nazım ve Uygulama İmar Planına yapılan itirazları incelemek, değerlendirmek ve Belediye Meclisine sunulmak üzere Başkanlık Makamına iletmek; alınacak meclis kararlarını ilgili mevzuat kapsamında sonuçlandırmak,
17) 1/5000 ve 1/1000 ölçekli meri uygulama imar planlarına göre; tapu ile müracaat eden vatandaşların parsellerine imar durumu tanzim etmek,
18) İmar Kanununun 26.maddesine göre Resmi Kurum ve Kuruluşların imar taleplerini tetkik etmek ve imar durumu ve yol kotu tanzim etmek,
19) Mahkemelerce talep edilen imar durumlarını düzenleyerek ilgili mahkemeye göndermek,
20) 1/1000 ölçekli ve tasdikli uygulama imar planlarına göre, Belediye adına ya da talep doğrultusunda Tahsis ve İrtifak Hakkı Tesisi, ifraz, tevhit, yola terk ve ihdas vb. işlemleri yürütmek,
21) 3194 sayılı İmar Kanunun 18. maddesi kapsamında Arsa ve Arazi Düzenlemesi işlemlerini yürütmek,
22) 1/1000 ölçekli ve tasdikli uygulama imar planlarındaki imar yollarında kırmızı kot çalışması yaparak, uygulanmak için ilgili Müdürlüğe göndermek,
23) İnşaat ruhsatı aşamasında gerçek/tüzel kişilerden gelen talep üzerine İmar Durumu, Yol Kotu Tutanağını düzenlemek;
24) İnşaat ruhsatı almak isteyen bina sahibinin parseli için hazırlattığı mimari projeyi talep etmesi halinde ruhsat öncesi yürürlükteki mevzuat hükümlerine göre ön incelemesini yapmak,
25) Mimari projeye esas, statik projelere altlık oluşturacak şekilde hazırlanacak jeolojik- jeoteknik etüt raporları öncesi, tasarlanacak yapıya uygun sondaj yerlerini ve sayısını belirlemek, sondaj çalışmalarını denetlemek ve akabinde hazırlanan jeolojik – jeoteknik etüt raporlarının kontrol ve uygunsa onayını yapmak,
26) 4708 sayılı Yapı Denetim Kanununa tabi yapılarda yapı denetim firmalarınca incelenerek onaylanan, Mimari, Statik, Elektrik ,Sıhhi ve Kalorifer Tesisatı, Asansör Avan Projeleri, Makine, Peyzaj Projeleri ile bunlara ilişkin hazırlanan projelerini kontrol ve tasdik etmek,
27) Yapı ruhsatına esas Mimari Proje, Statik, Elektrik ,Tesisat, Makine projeleri gerekmesi durumunda peyzaj projeleri ve Zemin Etüt Raporlarının uyumunu incelenmek, onaylamak ve yapı ruhsatı düzenlemek, yapının tamamlanmasına müteakip, dilekçe ile talep edilmesi halinde hazırlanacak evraklar sonrası son onaylı projeleri ile yerinde inceleme yapılarak iskan ruhsatını düzenlemek,
28) Ruhsattaki imza işlemleri tamamlandıktan sonra proje dosyasındaki mimari ve statik proje ve ekleri ayrıca inşaat ruhsatının kaşelenerek Müdürlük makamına onaya sunulması, onaydan gelen inşaat ruhsatının online sisteminde onay alınarak mal sahibine ve yapı denetim şirketine onaylı nüshalarının birer örneğinin verilmesi,
29) Yapı ruhsatı düzenlenmiş olan yapılar için İş Yeri Teslim Tutanağını onaylamak,
30) Yapı denetim firmaları tarafından hazırlanan temel kontrol tutanağına göre yapının araziye aplikasyonu esnasında onaylı zemin etüt raporunda belirlenen kriterlerin
uygulanıp uygulanmadığını denetlemek ve yapının onaylı aplikasyon belgesine göre yerleşimini / yüksekliğini denetlemek,
31) Aylık olarak doldurulan ruhsatların her ay sonunda birer nüshalarının ilgili kurumlar ve meslek odalarına gönderilmesi,
32) Kontrolü yapılan ve ruhsat eklerine uygunluğu görülen binalar için iskan raporu düzenlenmesine esas teşkil eden ilgili kurumlarla yazışmalar yapmak,
33) Yapılan işlemlerin gerek bilgisayar ortamında, gerekse dosyalama şeklinde arşivini yapmak,
34) Yapı kullanma izni harç ve ücretlerini tahakkuk ettirmek, takibi ile sonuçlandırmak,
35) İnşaat ruhsatı verilen yerlerde vatandaşın talebi üzerine kat irtifakı ve kat mülkiyeti projelerini, onaylı projelerine göre incelemek,
36) Asansör Bakım ve İşletme Yönetmeliği kapsamında çalışmaları yürütmek,
37) 6306 afet riski altındaki alanların dönüştürülmesi hakkında kanun kapsamında belediyemizi ilgilendiren işlemleri yürütmek,
38) 4708 sayılı Yapı Denetimi Hakkında Kanun kapsamında Belediyeye verilen her türlü iş ve işlemi yürütmek,
39) Hâlihazır haritaları güncelleştirmek, iskan ruhsatı verilen taşınmazları haritalara işlemek,
40) Belediyemiz mülkiyetinde, tasarrufu altında yatırımı planlanan projelerin çizimini yapmak/yaptırmak,
41) Kent bütününde kamu yararına yönelik yeni projeler üreterek Başkanlık makamına sunmak,
42) 2863 sayılı Kültür ve Tabiat Varlıklarını Koruma Kanunu çerçevesinde rölöve, restorasyon projeleri taleplerini, imar planı değişikliği taleplerini, mevzuat çerçevesinde
inceleyerek, Koruma Bölge Kurullarına iletmek, Restorasyon Uygulamalarının Fen ve Sağlık koşullarına uygunluğunu denetlemek,
43) Ruhsatsız yapılan kaçak inşaatlar, ruhsat ve eklerine aykırı yapılan yapılar hakkında zabıt tutmak, muhtarlıklara ve ilgililere tebligat yapmak ve bu tür yapılar hakkında İmar Kanunu hükümleri gereğince karar alınmak üzere Encümene havalesini sağlamak, Belediye Encümenince alınan yıkım kararına ilişkin detayları Fen İşleri Müdürlüğü’ne iletmek,
44) Bina yıkım izni işlemlerini sonuçlandırmak,
45) Belediyemiz sınırları içerisinde adres bilgilerinin oluşturulması, güncellenmesi ve adreslerin Mekansal Adres Kayıt Sistemi ile Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğünün oluşturduğu Ulusal Adres Veri Tabanına işlenmesi için Numarataj Sorumlusuna bildirim yapmak,
46) Yıkılacak derecede tehlikeli olan yapıların tetkiki, yürürlükteki mevzuata göre gerekli tebliği yapmak, takibi ile sonuçlandırılması için ilgili Müdürlüğe bildirmek,
47) Kamulaştırma işlemlerini yürütmek,
48) Cadde- Sokak isim değişikliği ya da ilave isim taleplerini Numarataj Sorumlusu ve Zabıta Amirliği ile birlikte değerlendirerek Belediye Meclisine sunmak ve Belediye
Meclisince alınan kararlar doğrultusunda gerekli işlemleri sonuçlandırmak,
49) Genel güvenlik ve asayiş bakımından tehlike arz ettiği Valilikçe tespit edilen metruk yapılar ile bir kısmı veya tamamının yıkılacak derecede tehlikeli olduğu belediye veya valilik tarafından tespit edilen yapıların, öncelikle tehlike durumunu ve tehlikenin ortadan kaldırılmasına ilişkin çözüm önerilerini raporlamak, mail-i inhidam durumu tespiti için İnşaat Mühendisleri Odası ile gerekli yazışmaları yapmak, Koruma Amaçlı Kentsel Sit Alanı ve Etkileme geçiş Alanı sınırları içerisinde veya komşuluğu olan tehlike arz eden yapılarda çözüm önerilerine ilişkin Karabük Kültür Varlıklarını Koruma Bölge Kurulu’ndan gerekli izinleri almak, 3194 sayılı İmar Kanunu’nun 39. maddesine istinaden yapılacak işlemleri yürütmek ve Belediye Encümeni’nce alınacak kararlara ilişkin rapor ve detayları işlemleri gerçekleştirecek birime iletmek,
50) Belediyemizce yapılan yapılarda gerekmesi halinde kontrollük yapmak.
51) Ekspertiz için dosya incelemesi talep edilmesi durumunda , Belediye Meclisince belirlenen ücret alınarak ilgili dosyanın arşivden incelenmesini sağlamak.
52) Talep halinde İş Deneyim belgelerini düzenlemek,
53) Komisyonlarda Müdürlük bünyesinde bulunan meslek gruplarına ihtiyaç olması halinde gerek duyulan konularda görev almak,
MADDE 8 – İmar ve Şehircilik Müdürü;
Müdür; görev ve hizmetlerinden ötürü Belediye Başkanı ve bağlı olduğu/olacağı Başkan Yardımcısına karşı sorumlu olup;
a)Yetkili makamlarca verilen görevleri müdürlük personeline iletmek ve uygulanmasını sağlamak, takibi ile birlikte yönetmeliğin 6’ncı maddesinde belirtilen tüm görevleri yerine getirtmekle yükümlüdür.
b)Müdürlüğün faaliyetleri hakkında raporlar tanzim etmek ve ilgili makamlara gönderilmesini sağlamak,
c) Başkanlığa ve diğer birimlere karşı Müdürlüğü temsil etmek,
ç) Başkanlık Makamının istediği toplantılara katılmak,
d) Müdürlüğün harcama kalemlerini belirlemek,
e) Resmi Gazetede çıkan ve müdürlüğünü ilgilendiren kanun, tüzük, yönetmelik ve genelgeler hakkında personeli bilgilendirmek, arşivlenmesini sağlamak,
f) Müdürlükte çalışan memurların disiplin ve sicil amiri görevini yerine getirmek, personelin izin, vizite, günlük görev çizelgelerini takip ve organize etmek,
g) Kanunun, tüzük ve yönetmelik çerçevesinde Müdürlüğün tüm görevlerini yerine getirmesini sağlamak,
ğ) İmar ve Şehircilik Müdürlüğü ile diğer Müdürlükler arasında koordineli çalışmayı sağlayarak ilgili mevzuat doğrultusunda çalışma ve uygulama yapmak,
h) Zaman zaman personeli bilgilendirme eğitimi yapmak ve buna dair tutanak tanzim edip dosyada saklamak.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Ortak Hükümler, Genel Sorumluluklar
MADDE 9 – (1) Müdürlükte çalışan tüm personel;
a) Yürürlükteki 1/5000’lik Nazım İmar Planı ve 1/1000’lik Uygulama İmar planı, kanun, tüzük, yönetmelik, genelge, tebliğ, iş metotları ve diğer ilgili yürürlükteki mevzuata riayet eder,
b) Havale edilen konularda her türlü görevlendirmede verilen süre içinde, görevi veren amirin belirlediği öncelik sırasına göre en kısa zamanda ve tam olarak yerine getirir,
c) Her vatandaşa hiçbir fark gözetmeden eşit davranır, belediye ve müdürlüğe yakışır misyon ve vizyona riayet eder,
d) Beceri ve mesleki bilgi açısından kendini geliştirir, bu amaçlı etkinliklere istekli olarak katılır,
e) Bulunduğu pozisyonun gerektirdiği vasıfları kazanmak için gerekli çabayı ortaya koyar,
f) İşbölümü esasları dâhilinde, eş düzey ve diğer pozisyonlarla koordinasyon içerisinde çalışır,
g) Verilen işi öngörülen bütçe sınırları içerisinde kalarak en az maliyetle yerine getirir,
h) Kendisinin verimli ve etkin çalışmasına yardım edecek bütün konularda bilgisini devamlı artırır,
i) Faaliyeti için amirince talep edilen veya faydalı gördüğü bütün raporları eksiksiz hazırlar,
j) Yaptığı işle ilgili evrak ve bilgileri sürekli kontrol eder,
k) Herhangi bir nedenle görevinden ayrılan personel, korumak ve saklamakla yükümlü olduğu evrak, malzeme ve demirbaşları sağlam ve eksiksiz teslim eder,
l) Müdürlüğü ilgilendiren çeşitli hizmetlerin uyumlu ve düzenli yürütülmesi, personel arasındaki ahengin sağlanması için gayret gösterir,
m) Yürütülen çalışmalar gereği koordineli çalışılması gereken müdürlüklerle uyumlu çalışmalar yapar.
n) 7. maddede belirtilen tüm işleri koordineli tam ve eksiksiz bir şekilde yerine getirir.
MADDE 10 – GELEN-GİDEN EVRAKLARDA YAPILACAK İŞLEMLER:
MADDE 11 – ARŞİVLEME VE DOSYALAMA
-Gelen Evrak Dosyası
-Giden Evrak Dosyası
MADDE 12 – ARŞİVLEME VE DOSYALAMA
Belediye birimleri arasındaki yazışmalar müdürün imzası ile yürütülür. Belediye dışı yazışmalar Başkan ya da görevlendirileceği Başkan Yardımcısının imzası ile yürütülür.
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
Yönetmelikte yer almayan hususlar, Yürürlük, Yürütme
MADDE 13 – İş bu yönetmelikte yer almayan hususlarda yürürlükteki ilgili genel hükümler çerçevesinde hareket edilecektir.
MADDE 14 – Bu yönetmelik Amasra Belediye Meclisince kabul edilip, ilanı ile yürürlüğe girer.
MADDE 15 – Bu yönetmelik hükümleri Amasra Belediye Başkanlığı tarafından yürütülür.
3. TAMAMLANAN DEVAM EDEN VE PLANLANAN PROJELER
1- BÜYÜK LİMAN H3 MİLLET BAHÇESİ (PLANLANAN PROJE)
Büyük Liman Mendirek Mevkiinde, H3 olarak bilinen atıl alanda, İlçe halkımıza gelen yerli-yabancı ziyaretçilerin ve kent sakinlerinin, günlük dinlenme ihtiyaçlarının karşılanması, yeni bir soluk noktası oluşturulması için konsept bir “Millet Bahçesi” projesi hazırlanmıştır. Bu konsept proje ile mevcut alanın tarihi dokusu ve karakteri korunarak, alanda bulunan mevcut yapı kalıntıları yeniden işlevlendirilerek, proje kapsamında açık ve kapalı alana sahip restoran, kış bahçesi, seyir terası, amfi ve yeşil alanlar planlanmıştır. Kapalı ve açık alanları ile 150 kişiye aynı anda hizmet edebilecek sosyal tesisi bünyesinde barındıran yüzlerce ziyaretçiyi ağırlayacak Millet Bahçesi Projesi, kesin proje, tahsis kaynak ve bütçe çalışmalarının tamamlanmasının ardından halkımızın hizmetine sunulacaktır.
ÖNCESİ SONRASI
2- KULELİ PARKI VE YAŞAM MERKEZİ (PLANLANAN PROJE)
İlçemiz Kaleşah Mahallesi, Bulut Kent Sitesi önünde 2300 m²’lik atıl vaziyette bulunan alana, kent sakinlerinin, günlük dinlenme, spor ve eğlence ihtiyaçlarına yönelik; oturma alanları, oyun alanları, spor-fitness alanları, kamelya ve piknik masalarının yer aldığı yeşille iç içe alanlar, mahalle sakinleri için kısa filmlerin gösterilebileceği ve küçük konserlerin verileceği amfi tiyatro, pazar yeri, kütüphane, kafe ve sosyal donatı alanlarının yanı sıra, alanın ön tarafında halkın ihtiyaçlarına cevap verecek yerel halkın ticari faaliyetlerini yürütebileceği kulübeler ve bankamatikler yer alan Kuleli Parkı adıyla kamusal bir kompleks proje yapılması planlanmaktadır. Kuleli Parkının Avan projeleri hazırlanmış olup, uygulama projeleri ve bütçe çalışmalarının tamamlanmasının ardından halkımızın hizmetine sunulacaktır.
ÖNCESİ SONRASI
3- CUMHURİYET MEYDANI VE MADENCİ ANI MEKANI (DEVAM EDEN PROJE)
Türkiye Taşkömürü Kurumunda 14.10.2022 tarihinde meydana gelen maden kazası sonucunda 43 Madenci yaşamını yitirmiştir. Yaşamını yitiren madencileri hatırlarken meydanı bir yas mekanına dönüştürmek yerine, bütüncül olarak madencilik tarihi boyunca yaşanmış hem olumlu hem olumsuz iz bırakan olayları anlatan bir mekân haline dönüştürmek adına, İstanbul Büyükşehir Belediyesinin katkıları ile Cumhuriyet Meydanı ve yakın çevresinde “Cumhuriyet Meydanı ve Anı Mekânı” adı ile bir proje hazırlanmıştır. Hazırlanan projede zeminde kullanılan patlatma granit taş ile kömür, blok taş ve altında yer alan kaide ile maden ve tüneller, bükülmüş ve ışıklandırılmış sac malzemeden dikitler ile madenciler soyutlanarak hazırlanan altyapı ve üst yapı revizyonlarını içinde barındıran projenin bir kısmının yapımı tamamlanmış olup, diğer kısımları için proje ve uygulama çalışmaları devam etmektedir.
ÖNCESİ SONRASI
4- BAKACAK MEVKİİ ÇEVRE DÜZENLEME PROJESİ (PLANLANAN PROJE)
Bakacak mevkii ve yakın çevresinde, Amasra’nın eşsiz doğa ve manzarasına hâkim olan noktada yörenin doğal zenginliklerini, potansiyelini koruyacak şekilde, insanların rekreasyon ihtiyaçlarını karşılamak üzere içerisinde seyir terası, oturma alanları, Fatih Sultan Mehmet Heykeli, restoran, yerel halk için satış alanları ve sosyal donatı alanları bulunan, yeşil alanlarla çevrili yaklaşık 400 m² kapalı, 2000 m² açık alana sahip olacak şekilde Bakacak Mevkii Çevre Düzenleme Projesi adıyla alternatif bir kamusal alan yapılması planlanmaktadır. Bakacak Mevkii Çevre Düzenleme Projesinin uygulama projeleri hazırlanmış olup, tahsis ve bütçe çalışmalarının tamamlanmasının ardından halkımızın hizmetine sunulacaktır.
ÖNCESİ SONRASI
5- KARANLIK KAPI SARNIÇ ÇEVRE DÜZENLEME PROJESİ (PLANLANAN PROJE)
Amasra Kalesi içinde, Karanlık Kapı’nın sağında yer alan içerisinde tarihi su sarnıcı bulunan mevcut hali ile atıl olan yaklaşık 150 m²lik alanda, İlçemize gelen yerli ve yabancı misafirlere ve yerel halka, Amasra’nın tarihi görsellerle ve kısa filmler ile tanıtılması, tanıtım standı ve sergi birimleriyle tarihimizin yansıtılması, amacıyla, alanın doğal yapısını bozmadan, koruyarak ve mevcut kot farkından yaralanarak, su sarnıcı ve çevresine oturma birimleri ve peyzaj düzenlemeleri tasarlayarak halka yeni bir Kamusal alan kazandırılması adına konsept bir proje hazırlanmıştır. Alana ilişkin projeler hazırlanmış olup, kaynak ve bütçe çalışmalarının ardından halkımızın kullanımına açılması planlanmaktadır.
ÖNCESİ SONRASI
6- ANTİK LİMAN ÇANKAYA MEYDANI ÇEVRE DÜZENLEME PROJESİ (TAMAMLANAN PROJE)
Kum Mahallesinde yer alan Küçük Liman Kültür Parkı, Çankaya Belediyesi ile imzalanan “Kardeş Belediye Kent Protokolü” kapsamında, mevcut ağaçların uygun peyzaj elamanları ile çevrelenerek korunması, mevcut zemin döşemelerinin yıpranan kısımlarının kaldırılarak yenileri ile değiştirilmesi, aydınlatma, tesisat ve elemanlarının yenilenmesi, yetersiz kalan kısımlara yenilerinin eklenmesi, otomatik sulama sistemlerinin yapılması, çocuk oyun gruplarının zemin döşemeleriyle birlikte değiştirilmesi, mevcut peyzaj alanlarının düzenlenmesi ve yeni peyzaj çalışmalarının yapılması ve antik limana uygun kent mobilyaları eklenmesi içerikli uygulama projeleri hazırlanmıştır. Hazırlanan projeler alanın sit alanında olması dolayısıyla projeler Karabük Kültür Varlıklarını Koruma Bölge Kurulu Müdürlüğü tarafından da onaylanarak uygulaması tamamlanmış ve halkımızın hizmetine sunulmuştur.
ÖNCESİ SONRASI
7- DİREKLİ KAYA ÇEVRE DÜZENLEME PROJESİ (PLANLANAN PROJE)
İlçemiz, Kum Mahallesinde yer alan, Direkli Kaya kentin en uğrak noktalarından biridir. Ancak Direkli Kayaya giden yollar, herkesin kullanımına uygun olmayan engebeli, kayalık ve dik merdivenlerden oluştuğu için, Direkli Kayaya ulaşan yollardan olan kayalık alanın üzerine yapılacak ahşap platform sayesinde alana hem herkesin erişebilmesi sağlanacak hem de platform seyir terası olarak kullanılmasının sağlanması, Direkli Kayanın çevresinde, zemine müdahale edilmeden oluşturulacak oturma birimleri ile alanda insanların alanda daha nitelikli vakit geçirmesinin sağlanması, Direkli Kayanın girişinde ve alanın içerisinde oluşturulacak tanıtım ve bilgi bankoları ile Kültürel Mirasımız anlatılması, deniz tarafına inen kayalıkların üzerine yapılacak kademeli platform ile atıl alanlar insanların kullanabileceği alternatif mekanlar haline getirilmesini sağlayacak konsept bir proje hazırlanmıştır. Alanın, uygulama projeleri, tahsis ve bütçe çalışmalarının tamamlanmasının ardından halkımızın hizmetine sunulacaktır.
ÖNCESİ SONRASI
8- BELEDİYE HİZMET BİNASI YENİLEME ÇALIŞMASI (DEVAM EDEN PROJE)
İlçemiz, Kum Mahallesinde yer alan, Belediye Hizmet Binasının uzun yıllardır bakım onarıma ihtiyacı olan cephesi, çatısı vb. basit onarım kapsamında yenilenmesi adına hazırlanan yenileme projesi alanın sit alanında olması dolayısıyla, Karabük Kültür Varlıklarını Koruma Bölge Kurulu Müdürlüğüne sunularak, yenileme çalışmaları başlamıştır. Dış cephe sıva, boya vb. uygulamalar tamamlanmış olup, ahşap giydirmelerin imalatları devam etmektedir.
ÖNCESİ SONRASI
9- HİSARPEÇE YOLU DÜZENLEME PROJESİ (PLANLANAN PROJE)
Amasra Kalesinin Güney sur hattının dış savunma kısmında bulunan Hisarpeçe yolunun, sur duvarları ile kale burçları arasında kalan alanda, zemine ve duvarlara müdahale edilmeden oluşturulacak modüler oturma ve sergi birimleri ile insanların alanda daha nitelikli vakit geçirebilmelerinin sağlanması, Hisarpeçenin girişinde ve alanın içerisinde oluşturulacak tanıtım, bilgi bankoları yardımıyla Kültürel Mirasımızın tanıtılması, sergi alanları ve satış stantları ile yerel zanaatkarların eserlerinin sergilenmesi, alanın girişinde ve güzergahında oluşturulacak kent haritaları ve yönlendirme tabelaları ile alanın görünebilirliği artırılmasının yanı sıra Sur duvarları ve burçlarda yıpranan-bozulan kısımlarında bakım onarım ve ışıklandırma çalışmaları ile kültürel mirasımızın koruma altına alınması için konsept bir proje hazırlanmıştır. Hazırlanan proje, Tarihi Kentler Birliğinin “Bin Günde Bin Eser Hibe Proje Yardımı” kapsamında proje yardımına layık görülmüş olup, Karabük Kültür Varlıklarını Koruma Bölge Kurulu Müdürlüğüne sunulmuş ve onaylanmıştır. Alana ilişkin kaynak ve bütçe çalışmalarının tamamlanmasının ardından halkımızın hizmetine sunulacaktır.
ÖNCESİ SONRASI
10- BANKAMATİK ALANI KAPLAMA VE YENİLEME ÇALIŞMASI (PLANLANAN PROJE)
İlçemiz, Kum Mahallesi, Küçük Liman Barış Akarsu parkında yer alan bankamatikler, parkın yenileme ve düzenleme çalışmaları kapsamında kaldırılmış ve Cumhuriyet Caddesi üzerinde yer alan Çakraz Duraklarının arka kısmına taşınmış olup, bankamatiklerin düzensiz ve dağınık görüntüsünden kurtarılarak, İlçemizin doğal-tarihi değerlerine uygun malzeme kullanarak düzenli ve daha özgün bir görünüm elde edilmesi adına, bankamatiklerin bulunduğu alanda kaplama ve yenileme çalışması yapılması planlanmaktadır.
ÖNCESİ SONRASI
11- KENT MERKEZİ İŞGALİYE STANDLARI ÇALIŞMASI (DEVAM EDEN PROJE)
Kent Merkezine daha düzenli ve tarihi kent kimliğine uygun bir kimlik kazandırılması adına, ilçemizde yer alan tüm işgaliye modülleri birbirleri ve çevre ile uyum sağlayacak şekilde, içerisinde yapılacak fonksiyon göz önünde bulundurularak, aynı malzeme ve tasarım dile kullanılarak, kendi içerisinde tasarım, boyut, sabit veya hareketli olması ile farklılık gösterecek şekilde işgaliye modülleri tasarlanmıştır. Tasalanan işgaliye modüllerinin Kent içinde kullanım ve yaygınlaştırma çalışmaları devam etmektedir.
12- SPOR ALANI KONAKLAMA TESİSİ (PLANLANAN PROJE)
İlçemiz, Bedesten mevkinde yer alan şehir stadyumu ve kapalı spor salonunun bulunduğu alanda, spor müsabakaları için şehir dışından gelecek sporcuların, müsabaka harici zamanlarda ise halkın konaklayabileceği 40 yatak kapasiteli, içerisinde konaklamanın yanı sıra, restoran, kafe, eğlence, toplantı, sağlık hizmeti vb. hizmetlerden yararlanabileceği bir konaklama tesisi projesi hazırlanmıştır. Hazırlanan proje ile, sporculara daha sağlıklı bir ortam hazırlayarak sporun kent ölçeğinde yaygınlaştırması, kente sosyo ekonomik olarak katkı sağlanması amaçlanmaktadır. Söz konusu alanın, uygulama projesi, tahsis ve bütçe çalışmalarının tamamlanmasının ardından halkımızın ve sporcuların hizmetine sunulacaktır.
13- BÜYÜK LİMAN 1 MAYIS VE TETRAPOD AÇIK HAVA MÜZESİ (PLANLANAN PROJE)
Kum Mahallesi, Mendirek Mevkiinde 1911 yılında yapımına başlanan liman inşaatı sırasında Amasra Kalesinin burç ve bedenlerin üst kesim taşlarının sökülerek liman inşaatında kullanıldığı, blok taşın üzerine taşçı kalemi ile 1 Mayıs 1911 tarihinin işlendiğinin görüldüğü, tarihi değere sahip olan bu blok taş ve limanda dalgakıran olarak kullanılan dört bacaklı tetrapodların sergilenebileceği, oturma ve bilgilendirme alanlarının olduğu bir açık hava müzesi tasarlanmıştır. Alana ilişkin kaynak ve bütçe çalışmalarının tamamlanmasının ardından halkımızın hizmetine sunulacaktır.
ÖNCESİ SONRASI
14- MENDİREK YÜRÜYÜŞ YOLU (PLANLANAN PROJE)
İlçemiz, Büyük Liman, Mendirek Mevkiinde, Tarihi Taş İskelenin olduğu alandan başlayarak mendireğin uç kısmına doğru ilerleyen alanda, halkın ve ziyaretçilerin denizle olan ilişkisini güçlendirecek bir yürüyüş yolu, oturma alanı ve peyzajdan oluşan konsept bir proje hazırlanmıştır. Alana ilişkin uygulama projeleri ve bütçe çalışmalarının tamamlanmasının ardından halkımızın hizmetine sunulacaktır.
ÖNCESİ SONRASI
15- PİDECİLER SOKAĞI CEPHE ÇALIŞMASI (PLANLANAN PROJE)
İlçemiz, Kum Mahallesi, General Mithat Ceylan Caddesi üzerinde bulunan pidecilerin bulunduğu alan mevcut hali ile dükkanların birbirinden farklı olan tentelerin, tabelaların, cephelerin ve işgaliye alanlarının, kentin tarihi dokusuyla ve birbirleriyle uyumlu bir hal alması yenilerek alanın bir gastronomi sokağı haline gelmesi için, konsept bir proje hazırlanmıştır. Alana ilişkin izin ve bütçe çalışmalarının tamamlanmasının ardından halkımızın hizmetine sunulacaktır.
ÖNCESİ SONRASI
16- KENT MERKEZİ TABELA ÇALIŞMASI (PLANLANAN PROJE)
İlçemiz, Kent Merkezinde bulunan dükkan, işletme ve yer-yön tabelalarının, kentin tarihi ve kültürel mirasına uyacak doğal malzemeler kullanılarak, birbirlerine, sokak siluetine ve kentin kültürel mirasına uygun bir tasarımla kullanılması adına konsept bir proje hazırlanmıştır. Alana ilişkin izin ve bütçe çalışmalarının tamamlanmasının ardından halkımızın hizmetine sunulacaktır.